Izgradnja Fruškogorskog koridora koštaće 606 miliona evra, najavili su predstavnici Ministarstva građevinarstva nedavno, a predsednik Pokrajinskog odbora Demokratske stranke Nebojša Novaković izjavio je danas da su sve dosadašnje procene troškova bile nekoliko puta manje od cene iz ugovora za izgradnju tog putnog pravca koji su potpisali ministarka građevine u tehničkoj vladi Zorana Mihajlović i kineska kompanija CRBC.
Ne sumnjam da ce biti korupcije, isto kao sto je bilo i za Novakovicevo vreme. Samo sto veci projekat to vise lopovluka. Nece se ovde jos decenijama nista promeniti povodom toga.
Poštovani »Komša«, izgleda da je Vama saobraćaj slabija strana kada tvrdite da ne postoji brza saobraćajnica. Postoji, a razlika između auto-puta i i brze saobraćajnice je da ona nema zaustavnu traku kao auto-put i zbog toga je i jevtinija. Prosečna cena izgradnje auto-puta u Sloveniji je 10,99 mil. evra/km., dok je prosečna cena izgradnje brze saobraćajnice kojih je u Sloveniji oko 40 km. 7,41 mil. evra; https://damijanweblog.files.wordpress.com/2016/02/skulj-s-2008-stroscc8cki-gradnje-avtocest.pdf . Nije Vam tačna informacija da je cena izgradnje tunela oko 125 mil. evra/km. Pogledajte cene izgradnje tunela na stranama 11. i 12. napred navedene studije pa će te videti, da su najskuplji tuneli bili izgrađeni po ceni od 61,3 mil. evra/km.–Heshlach/GER i Šentvid/SLO po ceni od 62,2 mil. evra/km. Jedino treba napomenuti, da su oba tunela izgrađena u naseljenom mestu.. Da je to tačno može se pronaći klikom na link https://www.dars.si/Content/doc/zanimivosti/stajerski-krak/Vransko%20-%20Blagovica.pdf . Naime odsek auto-puta Vransko Blagovica dužine 16,8 km. je koštao 406 mil. evra, a pored 12 vijadukta i 18 mostova ukupne dužine oko 4 km. ima i četiri (4) dvocevna tunela ukupne dužine 5.846 u jednom smeru i jedan jednocevni tunel od 286metara. Dakle, ako bi izgradnja tunela koštala 125 mil. evra/km. odna bi samo napred navedeni tuneli dužine oko 6 km. u jednom smeru koštali oko 750 mil. evra, a cela deonicaje od 16,8 km. je ukupno koštala 406 mil. evra. Matematika, zar ne.
Neznam o čemu mnogi ljudi pišu, ali ovde ispada da je kilometar auto puta mnogo skuplji nego u Austriji ili Nemačkkoj. Znači mnogo toga nepaše. Za 8 godina vladavine SNS-a, javni dug je porastao za 14 milijardi eura.
Када ће новинари да схвате да не постоји брза саобраајница. Постоји аутопут са брзинама до 130кмч где је услов да буде са 6 трака и оградама као и петљама, онда постоји мотопут који не захтева ништа слично а брзине су до 100кмч, и постоји локални пут са брзинама до 80кмч. То су 3 врсте путева по ЗОБС-у.
Нећу да браним ове назадне, али недавно сам гледао да је једна петља на аутопуту у САД коштала 150 милиона долара. Цене градње километра аутопута по ЕУ су око 13 милиона евра. Цене тунела су око 125 милиона евра по километру. Овај наш ће имати 3 километра, плус мост, плус пут од 47км. Урадите математику. Живо ме занима како би могли направити тунел од 3км плус мост и пут све то за 300 милиона? Тешко. Једино ми као и господину Новаковићу смета то што држава не даје јавне набавке и изградњу ономе ко понуди најбоље услове и цену. Е ту се нешто мути...
Treba se samo setiti da je Vucic dosao na vlast kao veliki borac protiv korupcije. A ovo sto se sada dogadja je monstruozna pljacka, nesto nevidjeno. Granica izmedju vladajuceg rezima i klasicne mafije je potpuno izbrisana.
To sto nece biti auto-put nego "brza saobracajnica" znaci da nece imati ni nadvoznjake, nego ce biti raskrsnice sa semaforima. Tako su uradili Pupinov most sa onom tugom od obilaznice, gde je tek od skoro dozvoljeno do 80 km/h. Sve nesto sumnjam da ce ta "brza saobracajnica" biti Put rezervisan za saobracaj motornih vozila, gde je ogranicenje 100 km/h.
Sigurno ce neki reci "bolje ista nego nista". Tako govore i ovi sto glasaju za litar ulja i kilo brasna. Ne, nije bolje ista nego nista, bolje da se uradi kako treba, jer popravnog nema. A o novcu da ne govorim. Valjda je svima jasno da se tu ugradio ko je stigao. I to sto grade kinezi je tek katastrofa. Oni nama pozajme pare, mi im vratimo sa kamatom i jos te pare potrosimo na njihove firme. Kinezi mora da nam se smeju na sav glas. Isti aranzman sa Rusima i prugom BG-NS. Teski lopovluk. Mame bi svoje prodali, samo da im to donese neki glas.
Pošto nije bilo tendera za izgradnju brze saobraćajnice Ruma – Novi Sad nije ni čudo da je cena izgradnje te brze saobraćajnice 12,7 mil. evra/km. A tendera nije bilo jer Kina daje kredit, pa je uslov bio i da kineska firma, u ovom slučaju CRBC bude izvođač radova. Inače, CRBC je izgradio i Pupinov most u Beogradu koji je koštao oko 220 mil. evra i koji je sa 85% finansirala kreditom kineska državna Eksim banka. CRBC trenutno gradi Pelješki most, čiju izgradnju sa 85% nepovratnih sredstava finansira EU, i za koji je na tenderu CRBC dao ponudu od oko 279 mil. evra, dok su ostali učesnici tendera ponudili znatno više iznose; Astaldi&TC Ictas – 338 mil. evra i Strabag – 351 mil. evra. Oni koji se malo više razumeju u saobraćaj, građevinu i ekonomiju će upoređujući veličine, tačnije dimenzije Pelješkog i Pupinovog mosta vrlo brzo doći do zaključka, da je izgradnja Pupinovog mosta mogla da bude dosta jevtinija, naravno da je bilo tendera za njegovu izgradnju.
Politicari da imaju obraza bavili bi se necim drugim a ne politikom...
A ne zna se sta je gore - uzmes milione od kredita i privatizacije i krpis staro ili uzmes milijarde od kredita i privatizacije i uradis par jadnih puteva, ulica, spomenika (i otvoris fabrike kojima das desetine miliona evra da dodju).
Ko ce to platiti tj. kako? Nafte nemamo, ruda nesto malo a i to je vec prodato, znaci ostaje samo voda i zemljiste
Ovi koji nisu uradili niti metar puteva se javljaju i nesto kao kritikuju.
A silne milione kredita su podigli, prodali cementare, pivare, fabrike duvana itd.
Da imaju imalo obraza zavukli bi se u cosak i cutali.
Platiće duplo ali će fk biti izgrađen. Pre 2012. Plaćali su i tri puta manje ali ništa nije bilo izgrađeno. Ne treba ovde velika pamet da se shvati ko je šta a ko nije uradio
Ako, ako to građani ove zemlje žele. To su dokazali time jer ne čine ništa. Glasaju za bandu jer su uplašeni za svoje mizerne plate a oni koji ne zavise od vlasti su uplašeni od paravojnih formacija stranke na vlasti. Ima i onih koji za crvenu prodaju svoj glas.
Ja samo molim novinare, da objasne ako znaju ili ako ne da pitaju one koji nam ovaj putni pravac najavljuju, kako će dužina ovog puta biti 47,7 kilometara, kada od Novog Sada do Rume sve
preko Venca sa krivinama sada nije više od 35 km?? Zbog čega se pravi put koji je 30% duži i da li će realno biti duži ili nekom nepostojeći kilometri idu direktno u džep??
Gosn. Novakovic. Hajd istu takvu procenu napravi i za Djilasov most u BG koji je kostao 360 miliona evra. Jedina razlika je sto je tamo samo most a ovde most 1,8 km, 2 tunelske cevi po 3,5 km i oko 48 km puta sa po 2 trake. Stvarno ti je realna matematika. Ako uporedimo ta 2 posla ispada da je fruskogorac jos i jeftin. Realno
Kilometar puta te kategorije sa tunelima i brdskim terenom košta oko 12 miliona evra prosečno. Ko je taj Novaković? Projektant puteva ili političar ili je Dijamant margarin što se u sve meša?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novaković (DS): Građani će Fruškogorski koridor platiti bar duplo više od realne cene
Autor: 021
Novi Sad
•14.10.2020.
•11:18
Komentari 23
Voja
M
Gagi, dipl. inž. sao
Stanoje
комша
Нећу да браним ове назадне, али недавно сам гледао да је једна петља на аутопуту у САД коштала 150 милиона долара. Цене градње километра аутопута по ЕУ су око 13 милиона евра. Цене тунела су око 125 милиона евра по километру. Овај наш ће имати 3 километра, плус мост, плус пут од 47км. Урадите математику. Живо ме занима како би могли направити тунел од 3км плус мост и пут све то за 300 милиона? Тешко. Једино ми као и господину Новаковићу смета то што држава не даје јавне набавке и изградњу ономе ко понуди најбоље услове и цену. Е ту се нешто мути...
Pedja
Nimbus
Sigurno ce neki reci "bolje ista nego nista". Tako govore i ovi sto glasaju za litar ulja i kilo brasna. Ne, nije bolje ista nego nista, bolje da se uradi kako treba, jer popravnog nema. A o novcu da ne govorim. Valjda je svima jasno da se tu ugradio ko je stigao. I to sto grade kinezi je tek katastrofa. Oni nama pozajme pare, mi im vratimo sa kamatom i jos te pare potrosimo na njihove firme. Kinezi mora da nam se smeju na sav glas. Isti aranzman sa Rusima i prugom BG-NS. Teski lopovluk. Mame bi svoje prodali, samo da im to donese neki glas.
Gagi, dipl. inž. sao
Carls Tejlor
@Dusan Bulajic
A ne zna se sta je gore - uzmes milione od kredita i privatizacije i krpis staro ili uzmes milijarde od kredita i privatizacije i uradis par jadnih puteva, ulica, spomenika (i otvoris fabrike kojima das desetine miliona evra da dodju).
Ko ce to platiti tj. kako? Nafte nemamo, ruda nesto malo a i to je vec prodato, znaci ostaje samo voda i zemljiste
Dusan Bulajic
A silne milione kredita su podigli, prodali cementare, pivare, fabrike duvana itd.
Da imaju imalo obraza zavukli bi se u cosak i cutali.
@Pošteno
Ili to vazi samo kad je novac iz budzeta?
dobrivoje
Pošteno
Laloš
dobrivoje
wnj
preko Venca sa krivinama sada nije više od 35 km?? Zbog čega se pravi put koji je 30% duži i da li će realno biti duži ili nekom nepostojeći kilometri idu direktno u džep??
Realista
novosađanka
Ivan
Sabahudin
Milanče
Sljokica
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H